Sikeres weboldal

Hogyan növelhetjük weboldalunk sikerességét?

brainstorming

Webhelyünk egy szolgáltatás, ezért az alapoktól kell hogy jól legyen felépítve. A jól elkészített weboldal több látogatót érhet el, és ez több vásárlót, ill. nagyobb bevételt jelent a vállalkozásunk számára. Szedjük össze tömören, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy webhelynek ahhoz hogy sikeres legyen.

Felhasználóbarát működés és modern, reszponzív megjelenés

Bizalmat kelteni az oldalra látogatókban az egyik legnehezebb feladat. Webhelyünk elkészítésénél ügyelnünk kell arra hogy élményt nyújtson a látogatóknak, tehát nem elegendő csak "el"készíteni egy weboldalt, oda kell figyelni a használhatóságra és a felhasználói szokásokra is. Tudta Ön, hogy csak pár másodperc áll a rendelkezésére ahhoz, hogy az oldalra látogatókban kialakuljon a weboldalhoz kapcsolódó bizalom mielőtt megnyomnák a "vissza" gombot, esetlegesen egy konkurensünk weboldalát választva?

Alapkövetelmény hogy:

  • A webhely legyen letisztult, könnyen áttekinthető és egyszerűen kezelhető.
  • A navigáció egyértelműen kialakított, és logikus felépítésű.
  • Színvilágában baráti (megfelelő kontraszt és olvashatóság), de dinamizmust sugalló és igényes legyen. Összhangban a vállalkozásunk domináns színeivel.
  • Kialakítását tekintve vezesse végig a látogatót a tartalmakon, egészen a vásárlás, ill. az oldal fő mondanivalója felé.
  • Harmonizáljon a vállalkozásának tevékenységével, a felhasznált betűtípusok és képek (ill. vizuális elemek) tekintetében is.
  • Legyen rajta elég szakmai tartalom, de az "köz"érthető formában, tömören és lényegretörően.
  • Mobilbarát megjelenésű, ami egyben egy teljesen más elrendezésű weboldalt is jelenthet, hogy webhelyünk a kívánt élményt nyújtsa azoknak is akik ilyen eszközökön látogatják honlapunkat.

Marketing

marketing

Piacra való "betörésünket" olykor marketing eszközökkel is támogatnunk kell, ahhoz hogy elérjük weboldalunk sikerességét. Fel kell készülnünk az oldalunkra érkező érdeklődőkre, és át kell őket navigálnunk a lényeges részeken, hogy biztosan megismerjék szolgáltatásunkat. Végezetül pedig megpróbálunk konverziót (látogatásból vásárlást / regisztrációt / ajánlatkérést, stb) elérni. Webhelyünk egésze a marketing köré kell épüljön, hiszen az értékesítés támogatása céljából hoztuk létre:

  • Landing (érkező) oldalt tervezünk, ahova "beesnek" a hírdetésből érkező látogatók.
  • Az első benyomás fontos, már itt el kell nyernünk a látogatók bizalmát.
  • Szolgáltatásainkat / termékeinket részletező oldalakat tervezünk, ahol a lehető legrészletesebb leírással megismertetjük a lehetséges vásárlóinkat / ügyfeleinket.
  • Az online értékesítés külön szakterület, a meggyőzésen alapuló pszichológia (marketing kontextusok, szemvezető grafikai elemek, figyelemfelhívó és interakcióra ösztönző gombok).
  • Konverziós pontok kialakítása.
  • Mérési technológiák implementálása, hogy az így kapott statisztikákat felhasználva még jobb eredményeket érhessünk el.

Marketing eszközök

marketing eszközök

Webhelyünk eredményességét erősíthetjük olyan eszközökkel, mint:

  • Hírlevelek. Látogatóink közül lesznek olyanok akik folyamatosan érdeklődnek majd termékeink / szolgáltatásaink iránt. Őket, mint feliratkozókat tudjuk majd elérni hírleveleink segítségével. Gondoljunk csak bele, hogy mekkora lehetőséget rejt magában egy érdeklődő, ha időszakosan megkereshetjük legfrissebb akciónkkal?
  • Közösségi média szerepe mára egy meghatározó tényezővé vált. A Facebook, Youtube, Instagram és más média használata is kötelező vállalkozásunk számára, mivel potenciális ügyfeleink is napi szinten ezeken a csatornákon keresztül "közlekednek". Közösséget kell tehát építenünk, és ki kell használnunk ezen csatornák kínálta lehetőségeket, azzal hogy rendszeresen küldünk információkat / akciókat termékeinkről / szolgáltatásainkról.
  • Google eszközök használatával képet kapunk a látogatói szokásokról. Miért hasznos ez? Gondoljunk csak bele, hogy kapunk egy jelentést arról, hogy melyik termékünk / szolgáltatásunk a leginkább populáris, vagy éppen fordítva. Melyik oldalunk vezet konverzióra, és melyik készteti a látogatókat az oldal elhagyására? Felhasználva ezeket a jelentéseket és útmutatókat csak javítani tudunk online eredményeinken. Azonban a Google eszközök nem csak statisztikával kecsegtetnek, hiszen számos ingyenes -és fizetős- eszköz javíthatja weboldalunk látogatottságát. Egyik legelterjedtebb a Google Maps, azaz a térképszolgáltatás, amely elhelyezi vállalkozásunk helyét a világban, régióban.
  • Kiemelten fontos marketing eszköz a Google Ads, a cégóriás egyik fizetős eszköze, amely bemutat minket lehetséges ügyfeleinknek számos csatornán keresztül. Ez egy hírdetési rendszer, lehetőségünk van pl. a Google keresés alkalmával a találati lista tetejére kerülni. Képzeljük el, hogy éttermünket szeretnénk népszerűsíteni úgy hogy a Google keresőbe az étterem, vagy ebéd szavakat beírva a mi vállalkozásunk jelenjen meg az első helyen. Ez lehetséges! A rendszer kifejezetten komplex a laikusok számára, de igény esetén segítünk eligazodni benne.
  • Ajánlattevő, és visszafordító eszközök használatával maradásra bíztathatunk olyan látogatókat, akik éppen elhagyni készültek weboldalunkat. Lehet ez egy olyan vizuális elem (felugró "ablak") amiben kedvezményt kínálunk, vagy kupont, bármit amivel visszafordítható a látogató.

Ne hagyjuk figyelmen kívül a versenytársakat

versenytársak

Vállalkozásunknak figyelnie kell a versenytársakra online területen is, hiszen a konkurencia egy kattintásra van tőlünk. Nézzük meg ajánlataikat, és hogy mit is kínálnak ezért. Tudjuk meg, milyen területen sikeresek, milyen marketing eszközöket használnak ennek érdekében és hasonlítsuk össze kínálatunkat a konkurenciával majd képezzünk kedvezőbb feltételeket, vagy kedvezőbb költségeket. Vizsgáljuk meg a Google találati lista elején szereplő konkurens vállalkozások weboldalait, hogy képet kapjunk az online területen velünk versenyző cégekről és azok szolgáltatásairól.

Kínáljunk vonzó ajánlatokat

vonzó ajánlat

Határozzuk meg a célcsoportot, és hangsúlyozzuk ki előnyeinket. Webhelyünk elsődleges célja, hogy kecsegtető ajánlatokkal lássa el a weboldalra látogatókat. Fókuszáljunk termékünkre / szolgáltatásunkra, és építsük oldalunkat ezen terület köré. Meg kell tehát határoznunk hogy kinek, mit és hogyan kívánunk értékesíteni.

Elsődleges tehát a weboldal célcsoportjának meghatározása, tehát hogy milyen életkorú, milyen nemű, melyik régióba tartozó, esetleg milyen keresetű, milyen érdeklődési körű, milyen problémára megoldást kereső csoportot szeretnénk kiszolgálni.

Következő lépésként ezen csoport tagjaira szabjunk vonzó ajánlatokat. Összegyűjtjük az előnyöket (garancia, ajándék, ingyenes szállítás, kedvezménypontok, stb) amiket fel tudunk sorolni termékeink / szolgáltatásaink mellett amivel meg tudjuk oldani weboldalunkra látogató célcsoportunk problémáját. Ajánlatunk sikeressége azon múlik, hogy tudunk-e kínálni minden olyan pluszt amit a konkurencia is kínál, ill. tudunk-e erre még "pakolni", mindezt költséghatékonyságba csomagolva tudjuk kínálni?

Technikai, technológiai háttér

technológiai háttér

Webhelyünk egy szoftver, ami hardvert igényel. Gyors és megbízható weboldalunk megfelelő tárhely szolgáltatót igényel. Látogatóink számára az oldal sebessége lesz az első benyomás amivel találkoznak majd, az első pár másodperc lesz az mialatt eldöntik hogy maradnak-e vagy esetleg a konkurenciához navigálnak. Tárhely szolgáltatók kiválasztásánál érdemes olyat választani akik több éve vannak jelen a piacon, gyors hardverrel rendelkeznek (processzor, tárhely -SSD-) és korlátozzák-e elérhető csomagjaikat valamilyen módon. A megfelelő szolgáltató kiválasztása sok bosszúságtól óvhat meg minket.

Cégérünk, a domain név

domain

A domain név jellemzően a vállalkozásunk neve, pl. faradtvandorfogado.hu amit látogatóink a böngészőbe beírva érkeznek majd webhelyünkre. Érdemes kerülni:

  • az ékezetes neveket, habár ez is használható, a szokás úgy alakult, hogy ékezeteket nem használunk domain nevekben,
  • a kötőjelen kívül más írásjelet mellőzzünk,
  • a túl hosszú neveket egyszerűsítsük le,
  • a nehezen megjegyezhető neveket mellőzzük

Tartalom karbantartása

adminisztráció

A weboldalunkon megjelenő tartalmakért mi vagyunk a felelősek, tehát nélkülözhetetlen, hogy bármikor hozzá tudjunk adni, módosítani, esetleg törölni belőle. Ezt egy speciális hozzáféréssel (adminisztrátor) meg is tehetjük, és így külső segítség nélkül (fejlesztő) módosíthatunk a cikkeken, képeken, termékeken, szolgáltatásokon, stb., egyéb információkon. Működése egyszerű, nem igényel szakmai ismereteket, bárki, bármikor könnyen eligazodik rajta.

Kivitelezés és támogatás

kivitelezés és támogatás jeles

Webhelyünk lesz online arca vállalkozásunknak, minden látogató az első benyomását itt fogja megszerezni. Ha a weboldalunk nem jól lett elkészítve, az az eredményeinkben is tükröződni fog, bevételtől eshetünk el. Napjainkban a webfejlesztés (weboldalak készítése) nagyon elterjedt, sokan kínálják szolgáltatásaikat. Amire figyelnünk kell, hogy ki tudnak-e szolgálni minden olyan kérést amire vállalkozásunk online formájának szüksége van ? Szem előtt kell tartanunk, hogy a webhelyünknek funkcionalitásában és megjelenésében is képesnek kell lennie arra, hogy vállalkozásunkról eredményes és meggyőző képet alkosson a látogatókban / ügyfelekben. Weboldalunk fejlesztése nem ér véget azzal, hogy egyszer elkészítettük, azt folyamatosan aktualizálni kell a változó trendeknek megfelelően, támogatva az újonnan felmerülő piaci igényeket. Fontos odafigyelni arra, hogy a webhelyünk fejlesztését végző cég kész legyen együtt működni velünk, garanciát vállaljon terméke, azaz a fejlesztett weboldalra, mindezeket szerződéses formában garantálva. Esetlegesen felmerülő hiba esetén álljanak rendelkezésünkre, és céljuk ne a mennyiségben, hanem a minőségben legyen meghatározva.

Válasszon minket sikeres weboldalának elkészítéséhez!

Segíthetünk?

+36 30 193-4866

Írjon nekünk

Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adatai védelméről. Oldalainkon sütiket használunk a jobb működésért.